lördag 30 januari 2010

Sjukdomar kors o tvärs

det verkar som om hela kristinehamn befolkning har blivit drabbade av någon form av sjukdom. O vi i våran familj kunde juh givetvis inte va sämre, här har det spritats så det står hääärliga till i en veckas tid. Det började med Jordan i början på veckan som spydde som en tok en hel natt o börjar väl återhämta sig någorlunda nu vad gällande aptit. Tur att våran kille är en rejäl bete så att det finns lite o ta av så att han inte är en liten tarm som vissa ungar kan vara.
Det gick som sagt över på en natt det värsta men efter det vet jag inte vad som hände med mig o Daniel, vi har inte fått magsjukan men vi har frusit, o varit allmänt hängiga. Influensa symptom månne?!
Jag skulle ha jobbat dygn i fredags o likaså imorgon söndag men i fredags fick jag åka hem vid 15-tiden för jag mådde illa men det gick över till att jag inte orkade lyfta ett finger här hemma o låg o sov till o från i soffan hela kvällen o vidare lördag morgon till 10. Skönt.
Idag har jag känt mig lite bättre men ändock inte hellt 100 så jag blir hemma imorgon också, kan vara svårt o få ut en vikarie om jag skulle jobba mitt pass imorgon o inte känna mig helt 100 o behöva åka hem. Så då får jag stå mitt kasst o få en sämre lön men som sagt bättre o lösa ut någon idag.
Så nu ska jag ligga i soffan o skaffa mig liggsår idag så jag orkar med morgondagen o veckan som kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar