onsdag 9 december 2009

December

men vart fan är snön! Inte en flinga så långt ögat kan nå, regn regn o mörkt o trist men men snart är det jul så då spelar inte vädret någon roll för det är HÖÖÖÖG mysfaktor ändå! Familjen på byggmästaregatan har ÄNTLIGEN införskaffat sig en lap top därav detta blogginlägg, skönt o sitta i soffan i ren sex and the city anda o knappa med en kopp kaffe som jag säkerligen snart spiller över hela skiten. Men det finns juh alltid ett men och i detta fall är det att tangent bordet inte är lika behagligt som det förra! Så det så!
Idag är jag ledig vilket för mig och Jordan betyder en biltur till Storfors, jag vet inte men jag bara ÄLSKAR byn. Förhoppningsvis är någon ledig idag,

Ímorgon börjar jag på mitt nya jobb, jag vet inte riktigt hur det känns. Förhoppningsvis kommer det att kännas bra, jag kommer jobba 87% varannan helg dock inte så kul men jag kommer jobba dygn så då kommer jag vara hemma mycket med lillfis. Schemat såg ut som så att jag kommer att jobba 8 dygn på 4 veckor. Hoppas hoppas jag trivs, det återstår dock att se.

Helgen som var bakade vi pepparkakor och pyntade även iordning ett pepparkakshus. Tog mig o herrn i huset 4 timmar med huset(pynta), huset har ALLT, gardiner,m blomlådor, altan, staket, en bil parkerkad utan för, halvpanel osv osv... Kul var det iaf. Helgerna kommer att gå i härlig julanda ända fram till jul dock går dagar och helger VÄLDANS fort!
Helgen som kommer innebär julklappshandling för hushållet, mycket är inhandlat men mycket ska öven handlas. ÄLSKAR o handla julklappar.

Måste bara berätta om mitt kap som jag kände att jag gjorde igår med laptopen. Den är köpt på elgiganten o jag hittade en i bladetsom kom ut för 4790:-, taget tänkte jag i och med att vi inte använder datorn till nått mer avancerat än det jag håller på med just nu. ringde en kompis som jobbar där o hon skulle lägga undan en, vet inte varför men senare ringde jag även på deras nummer för att fråga om dom har många kvar. Killen som svarade sa att tyvärr är det feltryckt i bladet så den kostar 5700:-. Jaha kul en tusenlapp mer tänkte jag o ringde min vän o frågade henne, hon kollade upp det o sa att han säkert hade försökt o blåst mig för så var inte fallet.
Så vi åkte till kga för o köpa den o fick den för 4790:-, bra! MEN till detta hör nu att detta var fel pris visade det sig när vi köpt den, står till o med på deras hemsida om feltrycket. Bara det att killen som har hand om "data avdelningen" förmodligen inte kollat sin mail sa min kompis så då visade det sig att han inte visste om det än...kanske att han vet det idag. Killen var förresten en sån där tröttsam person som är allmänt jobbig (försäljare), skulle kränga på mig det ena med det andra men till hans förtret.
Summa sumarum här sitter jag nu med en dator som till rabatterat pris säljes för 5 & 7 och jag fick den för 4 & 8. HÄRLIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar