söndag 30 januari 2011

Dagen efter dagen 2

det är en ny dag redan men jag passar på att slänga in ett inlägg innan jag somnar för kvällen.
Ligger i sängen o känner mig oerhört pigg efter all dryck som slunkit ner i strupen under kvällens gång hoppas detta håller i sig, välmåendet alltså. Kvällens kalas var trevligt god mat o som sagt mycket dryck iaf för min del.

Herrn bredvid har somnat, snarkar för fulla muggar men så fort jag buttar till honom o säger åt honom att stänga av tv:n så svarar han mig att han absolut inte sover utan bara blundar lite. Visst jag brukar också snarka väldigt häftigt när jag blundar en stund... ;)

Imorgon kommer lillkorven hem igen o då blir det skridskoåkning för andra gången iår. Premiär turen åkte han faktiskt nån meter utan att ramla...så duktig o skärpt i det mesta han tar sig för o väldigt väldigt intresserad av att prova på allt och verkligen ge 100% när han provar. Inget Måndags exemplar här inte.... ;)

Själv ska jag försöka mig på en löprunda imorgon om vädret tillåter, dock gäller det att se till sina barns hälsa innan sin egen. Alltför många föräldrar är måna om sitt eget utseende och framför allt sin vikt o det kan man juh för all del vara men när barnen är överviktiga och man inte försöker att göra något åt detta så är det illa. Självklart så tycker jag inte barn ska vara medvetna om att dom "bantar" men man kan göra det på ett snyggt sätt, för det går faktiskt. Mår dåligt när man besöker ex. McD o när det in kliver en familj med en rultunge, förr eller senare kommer denna att få lida för detta så man gör inte ungen en tjänst genom att ge denna sådant käk. Självklart ibland men då är det verkligen ibland som gäller. (skulle va för min del iaf). Sen är det juh upp till var och en som har något begrepp om hur vårt samhälle ser ut att avgöra hur ens barns uppväxt o liv ska vara med gällande bitar som man kan påverka.

Till veckan väntar nya äventyr och nya tag.
Det gäller att ha ett mål, att sträva och att greppa när möjligheter ges!

Have a nice Sunday!

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar